Välkommen !

Detta är början på mina tankar om poliken.
Det kanske inte hänger ihop allt än, det får ni ha överseende med.
Det som fått mig att börja skriva och ironisera är de nya sjukförsäkringsreglerna och den orimliga förföljelse av alla sjuka.
Min önskan är att vi kan skapa ett bättre samhälle.
_____________________________________________________________________________________________________

Pension

Idéer om en rättvisare pension

Jag vill det ska vara en statlig grundpension som alla kan leva på.
Dessutom ska det vara en rättvis tjänstepension.
(Jag fattar inte att facket gått med på att de som har 50.000:-/mån i lön ska ha 60 % av lönen i pensionen och de som har 15.000:-/mån får bara 10%.)

* Statlig pension 15.000:-/mån till alla oavsett tidigare lön
* Tjänstepension 20% av lönen till alla
* Övrig pension får man lösa genom egen inbetalning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar