Välkommen !

Detta är början på mina tankar om poliken.
Det kanske inte hänger ihop allt än, det får ni ha överseende med.
Det som fått mig att börja skriva och ironisera är de nya sjukförsäkringsreglerna och den orimliga förföljelse av alla sjuka.
Min önskan är att vi kan skapa ett bättre samhälle.
_____________________________________________________________________________________________________

Svar till : ”Låt deltagarna i fas 3 arbeta inom vårdsektorn"

http://www.dn.se/debatt/lat-deltagarna-i-fas-3-arbeta-inom-vardsektorn

De skriver:
"hur kan samhället hjälpa dem som inte lyckats finna reguljär sysselsättning efter
många år av arbetslöshet och deltagande i olika arbetsmarknadsåtgärder?"
HJÄLPA, skriver dom . Ge dom lön !-säger jag.

De skriver :
" långtidsarbetslösa som utför riktiga arbetsuppgifter tränger inte undan reguljär
sysselsättning"
Jag säger : Om privata vårdföretag får gratis arbetskraft kommer de ju inte
att anställa andra.  Ge dom lön !

Dom skriver:
"välfärdsjobben är ämnade att avlasta reguljär personal genom utförandet av
enklare sysslor utan större förkunskapskrav"
Jag säger : Enklare sysslor ? Städerskor måste idag ha utbildning.
Gymnasiekonomer får inga jobb på sin utbildning längre utan måste ha högre utbildning.
Och när man vill spara säger man väl upp utbildad personal med lön
så får Fas3-personen ge medicin och ge sprutor också.....


Dessutom pekar sociologiska studier på att meningsfulla arbetsuppgifter och att
få bidra till samhället är centralt för människors välbefinnande
Meningsfulla arbetsuppgifter, skriver dom.
Jag säger: Varför tar inte dom mer meningsfulla jobb själva - som sopåkare tex.
det är ju jätteviktigt att sophanteringen funkar - med lägre lön/ eller ingen lön ?


Min slutsats:
Fas 3 - Nej, Jag skulle hellre införa hemmafrun igen !  (Hemmafru/hemmaman)

1) Arbetsuppgifter som inte hinns med nu i hemmet kommer att bli utförda.
2) Det blir meningsfulla arbetsuppgifter.

3) Det blir 5000:- / mån till maken för "handledning"


............................................................................................................


(Ok. Ok. För att förtydliga. Ifall någon inte förstår ironin. Nej, jag är inte FÖR att
kvinnor blir beroende av sina män, som förr. Men jag skriver att jag HELLRE
skulle vilja införa något så omodernt som hemmafrun, hellre än Fas 3,
för Fas 3 är verkligen idiotiskt och människo-ovärdigt.)


2 kommentarer:

  1. Jag slog ett slag för ditt inlägg och delar det på FB
    http://skvitts.wordpress.com/2012/10/22/mer-fardiga-asikter/

    /Skvitt

    SvaraRadera